Noordereiland - naar Sydney - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jelle Meijer - WaarBenJij.nu Noordereiland - naar Sydney - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jelle Meijer - WaarBenJij.nu

Noordereiland - naar Sydney

Blijf op de hoogte en volg Jelle

20 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dag 64
Na een nacht in een hostel richting het zuiden gereden. Op naar wai-o-wei wonderland (of zo iets). Onderweg nog gestopt bij Kerosine creek. Een beekje door het bos dat ongeveer 38 graden is. Heerlijk tussen de watervallen liggen dobberen. Daarna door naar die thermal area waar we verschillende intressante dingen gezien hebben. Met name de champagne pool was erg indrukwekkend. In de middag richting Waitomo gereden. Cabin gehuurd in Otaganga.

Dag 65 - black water raften.
Naja, echt raften is het niet maar op een tube door een grot heen drijven is spannnend zat. Tussen de glowwormen door en van watervallen afgesprongen. Super gave dag. Daarna riching coromandel Peninsula gereden. Geslapen in Te Aroha. Leuke camping waar we een net verbouwde cabin kregen. En een kabelbaan. Jeeej

Dag 66
Op naar de Coromandel Peninsula. Vele stranden en een hoop bos. Hot Water Beach was er grappig en erg druk. Zit een warm waterbron onder het strand waar water uit komt stromen en als je gat graaft krijg je dus een warm bad. Als je het op de goede plek doet... Temperaturen lopen op tot 60-64 graden. Dat hebben onze voeten geweten... Daarna shortcut genomen via een onverharde bosweg naar Coromandel. Onderweg het paradijs der aarde bezocht. Een prachtige waterval midden in het bos met een big swimming hole onder de waterval. S'middags waren er nog andere mensen maar toen we s'avonds na de pizza terug gingen was er niemand meer en hadden we onze prive waterval, nice!

Dag 67 Cormandel - Wangarei
Eind gereden deze dag. Door Auckland heen. Was weer even wennen om in een dichtbevolkt gebied te zijn. Gestrand in Wangarei waar we op een hele leuke unit gehuurd hebben. Ook nog een zwembad en een spapool op de camping dus dat was goud. In de namiddag beetje gezwommen en ontspannen na de lange rit

Dag 68
Geen zin om ver te rijden dus besloten om in Wangarei te blijven om het vakantie gevoel niet verloren te laten gaan. S'ochtends bij een waterval geweest en in het Kauri bos geweest. Daarna rondje gereden lans vele strandjes en afgelegen gebieden. S'avonds drankje gedaan in de haven. Temperatuur is hier merkbaar hoger als op het zuider-eiland. Met name de avonden zijn een stuk zwoeler.

Dag 69 - volle dag.
S'ochtends besloten om toch nog een omweg te maken naar de westkust. Noordelijk richting bay of plenty en daar naar het westen gereden. Iets verderop nog in thermal pools geweest. De helft was veel te heet. Ging tot 45 graden. Idioten. Stonk trouwens als een malle de rest van de dag. In Opononi een stop gemaakt met uitzicht op haven en hoge zandduinen. Door langs de westkust naar het zuiden. Kauri Coast, de grootste bomen van nieuw zeeland staan hier en waarschijnlijk ook de grootste bomen die wij ooit gezien hebben. Dikke knoeperds zijn het en ongeveer 2000 jaar oud. Best gek. Cabin geboekt in Bayleys beach. S'avonds met de auto over het strand gereden. Is 110km lang dus hadden best een eind kunnen gaan. Km of 5 gereden en daar de zonsondergang gekeken.

Dag 70
Naar Auckland gereden. Stad bekeken. Beetje gekeuveld enzo. Overal druk, stoplichten, drama na zo'n lange tijd in afgelegen gebieden te zijn. Op zoek naar een slaapplek ook een avontuur. Alles t/m 300€ Volgeboekt. Maar gelukkig een plek gevonden op een camping in Northcote. S'avonds naar de Skytower. Gingen erop toen het nog licht was en werd langzaan donker. Heel mooi en flink hoog. De euromast is er niks bij. Mooi gezicht over de harbour bridge en de havens.

Dag 71
S'ochtends naar Piha beach gereden. Zwart zand en woeste golven. Relatief dichtbij Auckland maar toch afgelegen. De stad weer ingeweest en nog op mt eden geweest. Een vulkaan vlak bij de stad.

• 21 Februari 2014 - 20:28

Jeannette:

Jullie hebben de tijd weer goed besteed. Nu op naar het laatste weekje in Australië.
    Leuk om Eric, Deidre, Keita en Tama te zien!!!
    Geniet ervan en doe ze de groetjes.