Aussie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jelle Meijer - WaarBenJij.nu Aussie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jelle Meijer - WaarBenJij.nu

Aussie

Blijf op de hoogte en volg Jelle

27 Februari 2014 | Australië, Sydney

Dag 1 / Australië

Goede vlucht naar Sydney gehad. Geland en op naar de Harbour Bridge. Natuurlijk beetje gehannes met die loodzware koffers maar we zijn er gekomen. Zweet stond op ons op voorhoofd omdat we verkeerd liepen... Enorm hoge trap op, en dan boven er achterkomen dat je toch beneden had moeten blijven. Helemaal goud. De beklimming werd nogal serieus genomen qua veiligheid. Heel pak aan, gordels, koorden, weet ik t allemaal niet. Eerste stuk door de ijzeren constructie naar het wegdek. Vanaf daar 4 lange ladders naar de bovenste boog. Hier begon het echt interessant te worden. Goed uitzicht over de skyline van Sydney, de haven en het Opera huis. Beetje spannend was het ook nog wel op 143m boven zeeniveau. Echt genoten van de klim en het superieure uitzicht. De gids was overigens erg gezellig en had een hoop mooie verhalen. Na de klim werden we opgehaald door Eric en Keita. Nog wat gesnackt en toen op naar Newcastle. Verkeer was een drama. Kwamen laat aan op Tarin Street. Rest van de familie ontmoet en pizza gegeten.

Dag 2 / Australië
Vroeg gewekt door de kids. Want de Parkrun stond op het programma. Ik dacht aan een stukje door het park rennen met enkele vroege vogels. Maar het hele land bleek al wakker te zijn en half Oceanië stond aan de streep. Elke zaterdag ochtend om 08:00 doet 5-600 man een wedstrijdje. Gewoon voor de fun. Prachtige evenement, leuke sfeer en vooral een goed bewijs dat 3 maanden niet trainen zijn consequenties heeft. Terug naar huis. Ontbijt. Niet lang de kans om stil te zitten. Snorkelen it is. Brilletje op, snorkeltje in, gaan met die banaan. Zodra je onderwater kwam vlogen de vissen je om de oren. Niet normaal, lijkt de visafslag wel zo druk was t. Stukje verder en dieper aparte rotsformaties en felgekleurde zeewieren en sponzen. Na een korte break had ik het geluk een reuze schildpad te zien. Super gaaf, en gelukkig ruim de tijd hem te bekijken. Dat apparaat had er niet echt de sokken in. Vlak voor vertrek kwam er nog een Wobbegong (spreek uit: wobbiegong) voorbij. Geniale naam. Is een haaitje (tot 120cm). Ongevaarlijk voor mensen. Lunch gehad bij een restaurant waar het eten net zo lekker was als het uitzicht. Stukje verder op kwamen we een stuk of wat Pelikanen tegen. Die beesten zijn toch wel erg groot als je er zo naast staat. Met Eric naar een uitzichtpunt gelopen terwijl Laura & Keita een zandkasteel bouwden op het strand. Natuurlijk een duik genomen alvorens terug te rijden naar Newcastle. S'avonds geheel in Australische stijl ge-bbqed. Ohja, langs de weg kwamen we ook nog kangoeroes tegen. Gekke beesten...

Dag 3 / Australië.
Nu we kangoeroes gezien hadden moesten we ook de koala's nog zien. Met Eric en Keita naar een park gereden in Newcastle. Soort gratis dierentuin. En inderdaad Koala's (en heel veel andere exotische diersoorten) gezien. S'middags is Laura met Deire en de kids naar het centrum geweest om te shoppen. Ik ben met Eric gaan mtb-en. Interessante route met best wat pittige stukjes. Hoop lol gehad. S'avonds in de weer geweest met de kids.

Dag 4 / Australië
De dag van de waarheid. Surfen. Board gehuurd en naar Nobby's Beach gereden. Allemaal hartstikke leuk, grote golven, wit strand, zonnetje, maar surfen dat kan ik dus echt niet. Wel een leuke dag gehad en een hoop gelachen, vooral Laura... Lekker dagje vakantie gedaan dus! S'avonds met Keita en Tama naar voetbaltraining geweest en daarna pannenkoeken gebakken.

Dag 5 / Australië
Kids naar school gebracht. Koffers dicht gestampt en op naar Sydney. Koffers in t hotel neer gezet en naar de stad gegaan. Beetje keuvelen en kijken. Lekker uit eten geweest op George St. en op tijd naar bed. Die paar daagjes Newcastle hakten er goed in.

Dag 6 / Australië
Multiday pas gekocht voor de trein, bus en ferry. Ergens een ontbijtje gescoord en toen de ferry naar Manly gepakt. Weer was precies goed. De ferry's in Sydney werken gewoon als OV. Ideaal, vaak veel sneller en bovendien prachtige uitzichten. In Manly deel 2 van het ontbijt & lunch gedaan. Lau is gaan shoppen en ik heb lekker op t strand gelegen. Moest wel tussen de vlaggen zwemmen ivm stingrays, schijnt niet ideaal te zijn als je daardoor gestoken wordt. Lekker dagje gemaakt. S'avonds gezellig uiteten geweest in Darling Harbour.

Dag 7 / Australië
Lange dag. We vliegen morgen (nu inmiddels vandaag) om 06:00. Dus dat betekent om 03:00 inchecken. Geen hotel genomen en besloten op de airport te overnacht. Eerst de koffers naar het vliegveld gebracht. Heel gedoe.... Uren verder eindelijk terug in de stad. Beetje gaan toeren met onze dagpas voor het ov. Rondje gemaakt via Bondi beach. Met de trein en bus heen, met de boot terug. S'middags nog een van de torens van de Harbour bridge geweest en wesen shoppen op Pitt Street. Daarna weer een ferry van Circular Quey naar Darling Harbour. Goed gegeten en op het gemakkie en de boot weer terug. Biertjes in de pub gedaan. Kwamen om 23:50 aan op t vliegveld.

Dag 8 / Vliegen
Daar zit je dan, om twee uur s'nachts op een gesloten vliegveld. Nog een uurtje wachten tot inchecken en dan nog drie uur tot vertrek. 14,5u vliegen naar Dubai. 3u daar en dan nog bijna 7 uur naar Amsterdam. Dat is me m'n dagje wel. Die jetlag zal er wel lekker inhakken.

Tot snel luitjes

• 27 Februari 2014 - 19:33

Jeannette:

Je bent je conditie weer aardig aan het opvijzelen met al dat gesport met Eric. Is goed voor je ;-)
    Fijn als jullie thuis zijn hoor! Want 3 maanden is best lang..... Hele goeie reis en tot morgen!!! :-) X