Banks Peninsula - Reisverslag uit Methven, Nieuw Zeeland van Jelle Meijer - WaarBenJij.nu Banks Peninsula - Reisverslag uit Methven, Nieuw Zeeland van Jelle Meijer - WaarBenJij.nu

Banks Peninsula

Blijf op de hoogte en volg Jelle

14 December 2013 | Nieuw Zeeland, Methven

Dag allemaal,

Na ins avintuur in Dubai zijn we na vele uren vliegen dan eindelijk in Christchurch aanbeland. De reis is opzich soepel verlopen, weinig gekkeheid.

Op het vleigveld werden we door Els & Piet opgehaald en zijn we richting een huisje gereden op Banks Peninsula vlakbij Pigeon Bay. Hier een klein hapje gegeten en vervolgens nog even een wandeling langs de baai gemaakt.

De volgende dsg hebben we een autorit gemaakt. Eerst richting Akaroa en vervolgens langs vele baaien. De wegen zijn prachtig en heel afwisselend. Het water had een groen/blauwe kleur. Precies zoals op alle foto's. Na de middag hebben we nog even gewommen in Pigeon Bay.

Vandaag zijn we via een onverharde bergweg terug naar Christchurch gereden. Heel veel bochten en op en neer. Prachtig terrein voor Amstel Gold race 2.0. Nu zitten we op een camping in Methven. Vanmiddag nog even bij een rivier wezen kijken, Raikaia Gorge. Uiteraard even een duik genomen want het is prachtig weer. We zijn zelfs al lekker verbrand, gaat erg snel hier. Maargoed, we klagen niet, want voor hetzelfde geld hadden we nu in de winter gezeten. Lijkt me verschrikkelijk. Succes daar.

Nu duiken we de tent in en morgen gaan we een stukje zuidelijker richtign Duniden. Overmorgen zullen we zo'n beetje in Dunedin zijn.

Aju, tot de volgende keer vriendjes & vriendinnetjes. Bassie gaat slapen.

• 14 December 2013 - 10:21

Jeannette:

Weer leuk om jullie verslag te lezen. Toch een beetje het gevoel dat ik een beetje mee reis. Het is hier ook prachtig weer, hooguit 25 graden kouder. Ben benieuwd naar de foto's, vooral van die van Laura met afritsbroek ;-)

• 14 December 2013 - 15:51

Rob Els En Kelly:

Top... dat is toch genieten! Nu op naar het huis van Els en Piet. Hopen dat het mooi weer blijf :-) Goede reis. En heel veel plezier met elkaar. En gauw weer een keer skypen.....!!!!!!

Dikke kus van ons XXX

• 15 December 2013 - 15:38

Myrthe:

Leuke verhalen allemaal! Heel mooi geschreven ;) Vast erg vervelend om daar zulk mooi weer te hebben. Veel plezier in Dunedin! Ben benieuwd naar de volgende verhalen en foto's :) Dikke kus xx

• 16 December 2013 - 11:47

Els De Jong:

Leuke foto's.... lekker genieten! dikke kusssssss

• 16 December 2013 - 19:55

Cor :

Gaaf dat we jullie kunnen volgen. Zullen we zeker blijven doen. Als Angelique vanavond terug is zullen we nog eens kijken. Mooie foto's en een gave auto. We zien wel dat jullie ervan genieten.

• 17 December 2013 - 16:02

Myrthe:

Mooie foto's! Can't wait to see more! :)

• 18 December 2013 - 12:37

Jola:

Super mooie foto's zeg!!!!