De Jetlag voorbij - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jelle Meijer - WaarBenJij.nu De Jetlag voorbij - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jelle Meijer - WaarBenJij.nu

De Jetlag voorbij

Blijf op de hoogte en volg Jelle

18 December 2013 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Waar zijn we gebleven, Methven, dat was het laatste punt dat we ons digitale dagboek bijgewerkt hebben. In Methven hebben we een nacht op een camping gebivakkeerd. Het was lekker luchtig, er lag namelijk iemand in dezelfde tent als mij die het maar een benauwd klein takkeding vond, en daarom moesten alle luiken en gaten wagewijd openstaan. Voor de rest van de reis dus maar een grotere tent meeslepen...

Rondom Metven zijn de wegen lang en kaarsrecht. Prima plek om een baksteen op het gaspedaal van je Bugatti Veyron te leggen. Tegen de tijd dat de tank leeg is ben je misschien wel bijna bij een bocht. Spannend!.

Zondagmiddag zijn we aangekomen in Dunedin. De oprit was nog even gillen voor een van mijn medepassagiers, maar dat is ze vergeven, het is tenslotte ook ruim 30% stijl omhoog loopt.

Maandag morgen hebben we een duik genomen in de Salt Water Pool bij St. Clair Beach. Een verwarmd zwembad aan de zee. Heerlijk temperatuurtje. Beetje jammer dat er net twee busladingen kinderen neergestreken waren die zich gedroegen alsof ze een zwerm bijen in hun achterste hadden zitten. Mafketels. S'middags hebben we kennis gemaakt met de stad Dunedin en het links rijden.

Dinsdag zijn we weer met de auto op pad gegaan. Eerst naar Sandfly Bay, vervolgens naar Hoopers Inlet & Cape Saunders. Bakkie gedaan in het Pinguin Cafe in Portobello en weer terug naar de Marine Parade. Vervolgens gingen we dan eindelijk op Pinguin jacht. We zijn naar Victory Beach gewandeld en hebben daar wel twee zeeleeuwen gespot maar de pinguins hadden een waarschijnlijk een snipperdag, of, ze zijn verslonden door een orka. S'avonds hebben we (laura) pannekoeken gebakken. Heerlijk!

Vanochtend begonnen met het oprennen van Mount Cargill. Deze jongen is ongeveer 580m hoog en de onverharde track is zo'n 8 km lang. Daarna doorgereden naar Long Beach. Zo long als 10 jaar geleden was het niet meer maar desondanks een prachtig stukje aardbol. Na het eten heb ik samen met Els nog een stuk gezwommen in de baai hier voor het huis. Nu zitten we lekker binnen van een bakkie homowater en een koekje te genieten.

Morgen ben ik 12 uur eerder jarig dan normaal, jeeej. We zijn van plan om morgen een rondje te maken via Brighton. S'avond komen Ron & Lynley sushi eten. Beter. Vrijdag wordt het erg mooi weer en denken we een stuk van de Central Otago Rail Track te fietsen.

Kantjes wat een verhaal, ik lijk Annie M.G. Schmidt wel.

Aju paraplu, tot de volgende keer.

ps. succes met de winter. Haaaa!

• 18 December 2013 - 11:03

Jeannette:

Nou, een boek is misschien nog wel een nieuwe uitdaging. Een column in een leuk blad zit er vast wel in :-)
    Heel leuk en vooral herkenbaar om jullie avonturen te lezen, behalve van die Lamborghini dan. Ga lekker verder met vakantie vieren, wij werken nog even door.... X

• 18 December 2013 - 12:01

Oma Rie:

Het is hier nu 12 uur in de middag, maar bij jullie natuurlijk 12 uur 's nachts, dus 19 december en dan ben jij jarig. Van harte gefeliciteerd en nu ben je eindelijk volwassen. Ik wens jullie een hele gezellige dag en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal.

• 18 December 2013 - 12:06

Els De Jong:

Heej vakantiegangers, dit klinkt ook weer super zeg.... en kennisgemaakt met Ron en Linley! Leuk!

Terwijl ik dit tik is het bij jullie 24:00 uur.... donderdag! Dus HAPPY BIRTHDAY!!!! maak er een leuke dag van!

En natuurlijk lekker verder genieten.... Dikke kus van ons allemaal! XXX

• 18 December 2013 - 12:36

Jola:

Hallo daar! Leuk om te lezen dat jullie al zo veel hebben gezien!
    Wat leuk dat daar ook puinguins en zeeleeuwen rondzwemmen, wie weet komen de puinguins nog een keer tevoorschijn. Inmiddels al helemaal in het ritme en gewend aan het lekkere weer?
    Hier hebben we eigenlijk ook (nog) niks te klagen hoor, het is hier gezien de maand nog best aangenaam.
    Ik ben lekker aan het werk in de vrouwenopvang maar het is rustig dus ik ga ook nog even jullie andere reisverslagen lezen en de foto's kijken!
    Alvast gefeliciteerd Jelle!! Maak er een leuke dag van,
    Groetjes Jola

• 18 December 2013 - 21:35

Henk Bretveld:

Leuk, zoals jullie je ontdekkingsreis meemaken. Iets comfortabeler dan Pollentier (of was dat geen ontdekkingsreiziger?). Leuke auto's gebruiken jullie trouwens. Overigens, van een winter is hier geen sprake. Ik zak net een mus van het dak vallen!

Nou veel plezier nog en alvast gefeliciteerd met Jelle's verjaardag.

De groeten aan Skippy.

Henk.

• 19 December 2013 - 17:05

Karin:

Hier was ik op tijd geweest je te feliciteren! Alsnog Van Harte! X

• 23 December 2013 - 18:37

Buurvrouw:

Hallo buurtjes!

Wat een heerlijke verhalen! Klinkt alsof jullie het enorm naar jullie zin hebben. En wij hier maar hard werken, het was me hier het dagje wel. "Even" een hek werk plaatsen pfoe we hebben het gered met 4 man maar at zijn die krengen zwaar zeg!

Heel veel plezier daar nog en neem in februari beetje zon mee voor hier :)

Groetjes
    Rinske (buurvrouw van 26)