19 dec - xmas - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jelle Meijer - WaarBenJij.nu 19 dec - xmas - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jelle Meijer - WaarBenJij.nu

19 dec - xmas

Door: de kerstman

Blijf op de hoogte en volg Jelle

25 December 2013 | Nieuw Zeeland, Dunedin

19 december is al 21 jaar lang een prachtige dag. En net zoals precies 10 jaar geleden heb ik het geluk deze dag in Nieuw-Zeeland te mogen beleven. S'ochtends hebben we de auto gepakt en zijn we naar Tairoa Head gereden, dat is hier aan het einde van de Peninsula. Helaas geen Albatrossen gezien, wel stapten we bijna op een zeeleeuw en hebben we zeehonden gezien. Daarna zijn we doorgereden naar Brighton. Hier even een Pie gescoord en vervolgens doorgereden naar Taieri Mouth. Op de terugweg nog even langs Sandfly Bay om een pinguin te spotten maar helaas waren deze vrolijke snaveltjes weer eens niet aanwezig. Sandfly Bay is nog steeds een van de mooiste plekken waar ik ooit geweest ben. S’avonds zijn Ron en Lynley langsgekomen en hebben we gezellig met z’n allen sushi gegeten, heerlijk! En geen verjaardag is compleet zonder iets van Oma te horen, gelukkig belde ze nog even. Bedankt!

De volgende dag zijn we lekker toeristisch met de Taieri Gorge Railway meegegaan. Een ontspannende treinrit van Duniden naar Pukerangi. Een hele bijzondere ervaring omdat de trein dicht langs diepe afgronden gaat, door hele smalle tunnels en hoge viaducten. Na afloop hebben we samen een hapje gegeten in de stad.

Zaterdag was een regenachtige dag. Dus na een relaxte ochtend besloten om naar het museum te gaan. Ja, echt waar! Bijzonder intressant, zeker omdat we onze prive gids, Piet, bij ons hadden. In de namiddag nog even met Els naar de Salt HotWater Pool bij St. Clair gegaan. Het regende, maargoed, we waren toch al nat. Was wel lekker rustig, dus we konden lekker spetteren en bommetjes maken.

Zondag was het weer beter en zijn we naar Docters Point gereden. Hier een leuke strandwandeling gemaakt . Vervolgens door naar Allan’s Beach waar we een kleine pinguin gezien hebben in zijn nestbox. Daarna zijn we doorgereden naar Sandymount. Hier bovenop krijg je een waanzinnig uitzicht over Hoopers Inlet en Allans Beach, echt een plaatje.

Maandag hebben we een waanzinnig leuke dag gehad op de Central Otago Rail Track. Dit is een oude spoorbaan die nu gebruikt wordt als onverhard fietspad. Het fietst lekker weg omdat het niet erg steil is en erg afwisselend. Allerlei viaducten, tunnels en prachtige uitzichten. We zijn begonnen in Hyde. Ongeveer 130km van Dunedin vandaag. Best wel grappig, je rijdt de stad uit en je komt helemaal niemand meer tegen. Op de heenweg hebben we pakweg 4 andere auto’s gezien. Ideaal. (Ik had die Lamborghini moeten meenemen).

Gisteren even de stad ingeweest en verder plannen gemaakt voor onze eerste rondrit. Vandaag, eerste kerstdag, zijn we bij Ron & Lynley geweest en hebben daar tussen de middag lekker gegeten. Het weer was helaas niet zo denderend. Nu hebben we de auto gepakt en zijn we klaar voor vertrek.

Morgen rijden we naar de Catlins, vanaf daar via de Southern Scenic Route naar Te Anau, Milford Sound, Queentown (Bungee Jumpen yeeeh), en weer terug. We denken ongeveer 1 a 2 weken weg te zijn. We zien het wel. Het kan dus even duren voordat we een nieuw verslag plaatsen.

Fijne kerst allemaal!

• 25 December 2013 - 12:53

Jeannette:

Klinkt leuk, 1 a 2 weken op vakantie, terwijl jullie bijna 3 maanden weg zijn. Haha. Jullie gaan een mooi rondje tegemoet. Weet je nog 10 jaar geleden dat je oog in oog stond met een pinguïn bij Curio Bay?
    Kan ik ook geld bieden om je niet te laten bungee jumpen? Brrrr.
    Geniet ervan en denk erom.....niet spookrijden hè!

• 31 December 2013 - 11:34

Saskia Folge:

Hallo Jelle en Laura,

Wat leuk om jullie verslagen te lezen. Heb gelijk ons fotoboek er weer bijgepakt en loop zo een beetje
    met jullie reis mee.
    Bungee jumpen lijkt mij niks maar je kan in Queenstown ook met een hele snelle boot mee die knijterhard
    gaat in heel ondiep water. Ton heeft het er nog steeds over, doen dus!
    Geniet nog lekker van jullie fantastische reis en een heel mooi, sportief, gezond en gezellig 2014!

Hartelijke groet van Saskia en Ton

• 31 December 2013 - 15:49

Kitty:

Hi Jelle en Laura,

Leuk om iets te lezen over jullie reis! Geniet ervan en een gelukkig nieuwjaar! :-)

X

• 01 Januari 2014 - 09:22

Jelle Meijer:

Hallo allemaal!
    Bedankt voor jullie berichtjes! Hartstikke leuk dat jullie ons volgen! Wij wensen iedereen een goed en gelukkig 2014!